Machaut-ArchitekturenConcerts de CrossingLines i Frames + Cosmos Quartet

Activitat a Barcelona

Data: 15/12/2022




Dins de la programació "Sampler Sèries", en el marc de la Temporada 2022-23 de L'Auditori.   Una exploració micrològica del so.   Repertori 1r concert: CrossingLines José María Sánchez-Verdú: Machaut-Architekturen (2003-2005) - Selecció (15’ aprox) José Mora: Restos de Puente (2022) - Estrena mundial. Encàrrec de Barcelona Creació Sonora (35' aprox.) 2n concert: FRAMES Percussion i COSMOS QUARTET Rebecca Saunders: Dust III per a sis percussionistes (2018-2021) - Selecció (25' aprox.) Montserrat Lladó: Ariel (2022) - Estrena mundial. Encàrrec de Barcelona Creació Sonora (25' aprox.)   Intèrprets FRAMES Percussion Ferran Carceller, Sabela Castro, Ramon Gardella, Dani Munarriz, Rubén Orio i Miquel Vich, percussió Itziar Viloria, electrònica en viu Cosmos Quartet Helena Satué i Bernat Prat, violí Lara Fernández, viola Oriol Prat, violoncel CrosssingLines Patricia de No, flauta Víctor de la Rosa Lorente, clarinet Tere Gómez, saxos Noé Rodrigo, percussió Lluïsa Espigolé, piano Bernat Prat, violí Oriol Prat, violoncel Francesc Prat, director Pablo Carrascosa Llopis, sintetitzadors i direcció artística   Programa Dust (Pols) representa bé el treball de Rebecca Saunders per dos motius: d'una banda, el seu interès per l'escriptura de Beckett pensada des de la composició (per a la peça es basa en dues cites, una de L’Innombrable i una altra de That Time, de l'escriptor); de l'altra, per l'exploració micrològica dels sons. La pols és com una “membrana” que es col·loca sobre els objectes, i és des d'allà, des d'aquesta “cosa sense paraules en un espai buit”, des d'on ens proposa escoltar. Interessat en la interacció entre cultures, espais, arts i temps, a Machaut-Architektur (Machaut-Arquitectura) Sánchez-Verdú parteix de la Messe de Nostre Dame (Missa de nostra senyora) de Guillaume de Machaut i porta al llenguatge contemporani algun dels seus elements, com la construcció de “columnes sonores” als instruments —tal com es feia en l'àmbit vocal— o prenent les repeticions rítmiques (talea) com a element d'estructuració. Les dues peces dialogaran amb les dues estrenes. La música de Montserrat Lladó, d'una banda, es caracteritza per la recerca d'intenses capes textuals sonores, i certament fosques en força ocasions; i la de José Mora, de l'altra, es desplega en una escriptura concisa que en reflecteix l’aproximació personal i imaginativa a la composició.   Més informació dels concerts "Machaut-Architekturen" al web de L'Auditori.

Preu: 10 € Venda online d'entrades per als concerts i les activitats de L'Auditori

19 h

C. de Lepant, 150

L'Auditori (Sala 2 Oriol Martorell)

93 2479300