MacbethÒpera de Giuseppe Verdi

Activitat a Barcelona

Dates: del 16/2/2023 al 3/3/2023




Dins de la programació "Òpera" de la Temporada 2022-23 del Gran Teatre del Liceu.   Macbeth Melodramma en quatre actes Llibret de Francesco Maria Piave     ··················································   Missatge promocional de l'òpera:   «L'univers iconogràfic de Jaume Plensa en l'obra de Verdi   "Els dorments i els morts són pintures, tan sols: només els nens tenen por del dimoni dibuixat.”. William Shakespeare (Macbeth, acte II, escena II)   La història d’amor entre Verdi i Shakespeare començava amb 'Macbeth', una obra considerada com “una de les millors creacions de la mà de l’home”. Verdi sentia devoció per l’obra de Shakespeare i aquesta és la primera òpera en què s’hi basà. A partir de la tragèdia, volia assolir “quelcom extraordinari”. Per a Jaume Plensa, ocupar el 'Macbeth' de Verdi-Shakespeare ha estat un somni de joventut. Quan Gerard Mortier li va preguntar a Salzburg quin títol volia dirigir, no ho va dubtar. Haurà hagut d’esperar 25 anys per fer del somni una realitat.   Les bruixes profetitzen que Macbeth serà el proper rei d’Escòcia, i Lady Macbeth empeny el destí assassinant l’actual rei. Els vaticinis de les bruixes porten Macbeth a ser sanguinari amb amics i rivals, fins que sol i furiós s’enfronta a la darrera batalla, en la qual acaba morint. Un duet de dramàtica intensitat i autoritat vocal per defensar els rols principals de l’honest general empès a l’assassinat i l’engany per l’ambició sense mesura de la seva esposa.   Una de les frases més fascinants de tota l’obra —“Sleep no more”— ens explica que, amb l’assassinat, Macbeth no només ha matat algú, sinó que també ha acabat amb la possibilitat de dormir tranquil la resta de la seva vida. Paraules que han perseguit des de la infància Jaume Plensa. La poderosa presència estètica i ritual de Jaume Plensa, on posarà en moviment tot el seu univers iconogràfic, és l’escenari ideal per a aquest drama fosc, teatral i ple d’energia demoníaca, que estarà magistralment dirigit pel mestre Josep Pons.»   ··················································     ··· FITXA ARTÍSTICA ··· Direcció d'escena, escenografia i vestuari: Jaume Plensa Coreografia: Antonio Ruz Il·luminació: Urs Schönebaum Col·laboració a la direcció d’escena: Leo Castaldi Col·laboració al vestuari: Nadia Balada Col·laboració a l’escenografia: Marc Salicrú Coordinació: Joan Samper Assistència a la direcció d'escena: Emilio López Assistència al projecte: Joan Samper i Ariadna Vila (Plensa Studio Barcelona) Assistència a la coreografia: Èlia Lopez Assistència a la direcció musical: Rodrigo de Vera Producció: Gran Teatre del Liceu Repartiment: MACBETH: Luca Salsi (16, 19, 22, 25 i 28 de febrer) / Željko Lucic (18, 20, 23 i 26 de febrer i 1 i 3 de març) BANCO: Erwin Schrott (16, 19, 20, 22, 25 i 28 de febrer) / Simón Orfila (18, 23 i 26 de febrer i 1 i 3 de març) LADY MACBETH: Sondra Radvanovsky (16, 19, 22, 25 i 28 de febrer) / Ekaterina Semenchuk (18, 20, 23 i 26 de febrer i 3 de març) / Alexandrina Pendatchanska (1 de març) DAMA DE COMPANYIA: Gemma Coma-Alabert MACDUFF: Francesco Pio Galasso (16, 19, 22, 25 i 28 de febrer) / Celso Albelo (18, 20, 23 i 26 de febrer i 1 i 3 de març) MALCOLM: Fabian Lara METGE / SERVENT / SICARI / HERALD: David Lagares Cor del Gran Teatre del Liceu (Pablo Assante, director) Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu Director: Josep Pons   Més informació de l'òpera Macbeth al web del Liceu.

Venda online d'entrades per als concerts i espectacles del Gran Teatre del Liceu.

Febrer Dijous 16: 19 h Dissabte 18: 19 h Diumenge 19: 17 h Dilluns 20: 19 h Dimecres 22: 19 h Dijous 23: 19 h Dissabte 25: 19 h Diumenge 26: 18 h Dimarts 28: 19 h Març Dimecres 1: 19 h Divendres 3: 19 h   Durada total aproximada: 3 hores Primera part: 1 hora i 20 minuts Pausa: 30 minuts Segona part: 1 hora i 10 minuts

La Rambla, 51-59

Gran Teatre del Liceu

93 4859900 i 93 4859913